wtorek, 10 września 2013

Publicznie dziergać? a czemu nie? ;)/Public knitting? why not? ;)

Tegoroczne wakacje to czas wielkich zmian w moim postrzeganiu dziergadeł oraz procesu ich tworzenia. Od zawsze kocham włóczki, ale już ich fotografowanie, a co gorsze fotografowanie ich na sobie to zawsze była dla mnie istna męka. W tym roku to się zmieniło. Poniekąd dzięki blogowi oraz innym odważnym dziewiarkom, które już od dawna prezentują swoje udziergi na sobie. Ale nie przypuszczałam, że doczekam tego dnia, w którym odważę się wyciągnąć druty z torebki w miejscu publicznym. Malownicze krajobrazy Holandii mocno mnie do tego zachęciły.


Pierwszego dnia publicznego udziergu wylądowaliśmy w uroczej miejscowości Lemmer. Błądząc pomiędzy kanałami i wąskimi uliczkami trafiliśmy do głównego portu, którego wygląd urzekł nas na tyle, by pozostać w nim na dłużej. Tutaj też odważyłam się pierwszy raz, oglądając się za ramię z obawy przed reakcjami ludzi, na to co robię, wyciągnąć mój kolorowy dobytek i przerzucić parę oczek miedzy drutami. Jaka adrenalina... Ludzi spacerujących było mało, za to sporo mijających mnie rowerzystów (w końcu to Holandia), których serdeczny uśmiech na widok tego, co się w moich rękach znajduje wzbudził tylko apetyt na więcej.


I tak kolejnego dnia zawitaliśmy do Sneek, jednego z piękniejszych miast w tym regionie. Trafiliśmy akurat na dzień targu w tym ostatnim tygodniu tegorocznych wakacji, w związku z tym ludzi na uliczkach było mnóstwo. Ale ponieważ nie taki diabeł straszny jak go sobie wcześniej wymalowałam ;), postanowiłam i tu rozłożyć się z moim drucianym kramikiem.
Znaleźliśmy najlepszą miejscówkę..


..ulokowałam się na pozycji..



..i dałam się porwać przyjemności dziergania z radością obserwując zadziwienie przechodniów oraz paluchy skierowane w moją stronę.



I to  był chyba najprzyjemniejszy moment tej wycieczki. Żałowałam tylko, że nie mam ze sobą maszyny, bo wtedy dopiero zasiałabym popłoch wśród gawiedzi...;) 
Ale jak się ma taki widok przed oczami, to druty lepiej pracują a wszystko inne przestaje mieć znaczenie..


Wszystko poza Nim. Nawet Połówek dał się ponieść chwili i zaszalał drucianie.. tylko żeby mi na konkurencje nie wyrósł ;)
Drogi P., Ty wiesz dobrze co :)


Ostatni postój, jaki zrobiliśmy tego samego dnia to Ijlst, miejscowość, której nazwa przyprawiła nas o uraz języka, a w której centralną częścią zamiast oczekiwanego przez nas deptaka, jest kanał. Piękny, szeroki, z każdej strony kipiący maleńkimi kawiarenkami i sklepikami. 
Na obrzeżach tegoż miasteczka odnaleźliśmy to:



 To stary tartak, wciąż funkcjonujący. Na naszych oczach panowie intensywnie pracowali chyba nad drewnem do łodzi.


Również tutaj znalazłam chwilkę na parę rządków. 

Może jeszcze nie dojrzałam do dziergania w poczekalni u lekarza, ale za to wakacji bez drutów to sobie już nie wyobrażam. Ale ponieważ sezon grypowy już za pasem to może i jak zajdzie potrzeba to i lekarza zadziwię ;)

Dziękuje za odwiedziny u mnie i gorąco Was pozdrawiam!

6 komentarzy:

  1. Super, że się nam pokazałaś :] Piękna jest Holandia. Bardzo mi się tam podobało i chętnie wrócę jeszcze kiedyś. Ja dziergałam tylko w hotelowym lobby, bo miałam za małą torebkę, żeby zabierać ze sobą robótkę na wycieczki. Holendrzy są bardzo otwarci i tolerancyjni, mam wrażenie, że nic ich nie szokuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się zapakowałam z siateczką do plecaka Połówka ;) bo torebkę też mam raczej z tych małych:)
      A Holandia.. eh.. cudnie było i żałuję że tylko tydzień! Holendrzy super otwarci, ale już sama nie wiem czy to te kolory ich zainteresowały, czy to że dziergam, czy może mój strach w oczach ;)

      Usuń
  2. Piękna fotorelacja :-) Zarówno krajobrazy jak i udzierg bardzo mi się podobają. Z maszyną mogłabyś rzeczywiście niezłą sensację wywołać.
    Co do publicznego dziergania - Polaków też to nie szokuje, przynajmniej ja nie odczuwam ;-) Dziergałam w różnych miejscach, np. pociągu, szpitalu, na wakacjach, na placu zabaw to już standard.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem jak to jest w Polsce, nigdy się nie odważyłam wyjść z drutami do ludzi wcześniej. Ale spróbuję nadrobić podczas najbliższej wizyty w ojczyźnie:)
      Zdjęcia fajne, bo obiekt fotografii piękny, Holandia to kraj malowniczy niezależnie od tego czy to duże miasto, czy miasteczko albo wieś, wszędzie porządek, no i te duże okna! można zaglądnąć sąsiadom do talerza w ogrodzie stojąc przed frontem domu:)

      Usuń
  3. Całe mnóstwo pięknych zdjęć - aż wzdycham z żalu, ze mnie tym razem tam nie było... :(((
    Cieszę się, że Wam się wyjazd udał - oby było ich jak najwięcej, bo efekty (te twórcze i te mentalne) są znakomite!! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słońce, wszystko jest do nadrobienia! powiedz tylko kiedy :)
      Nawet nie wiesz jak często na tych wakacjach wspominałam wcześniejsze w Chorwacji...;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...