czwartek, 23 sierpnia 2018

Odin's leaf

Przed kilkoma laty, kiedy przyszło mi się zmierzyć z ogromną stratą, chwyciłam bezwiednie za druty.. Taki był początek mojej z dzianiną przygody, dość smutny początek. Wtedy też odkrywałam dziewiarskie blogowanie i bogactwo Ravelry. Kilkanaście miesięcy później powstał ten blog. Resztę już znacie. 

Prawda jest taka, że niezależnie od sytuacji życiowej druty od zawsze mi towarzyszą.. i chociaż w pracy kreatywnej lepiej jednak mi się pracuje bez dodatkowego obciązenia smutkiem, to projekty, z których jestem najbardziej dumna, powstały w trudnych lub smutnych dla mnie momentach. Wyobrażam sobie, że ta moja rozczochrana głowa odcina dopływ przygnębiających emocji podczas intensywnego tworzenia, lub traktuje je niczym dodatkowe źrodło energii, bo na nich właśnie bazując, wchodzi na wyższe obroty. Sam proces tworzenia jest dla mnie, z perspektywy czasu, kompletnie nieuchwytny. Mam wrażenie, że niczym w transie powstał ten dzisiaj prezentowany szal.. Pamiętam tylko, że bardzo chciałam przestać gubić łzy i zwyczajnie się zapomnieć, nie być, nie czuć.. W zamian za to poczułam w dłoniach przytulną miękkość alpakowego futerka wzbogaconego  o szczyptę jedwabiu i kaszmiru. Kolor kompletnie mnie porwał i pozwolił mi się całkowicie odciąć od  panoszącej się w mojej głowie szarzyzny. 

Lekko złamany szarością blush ukoił moje serce i poprowadził.. 

W ten właśnie sposób, niemalże bezwiednie, powstał splot liść Odina i szal z jego wykorzystaniem. Wzór, chociaż pewnie sporo jemu podobnych zostało już opublikowanych, zwyczajnie w trakcie dziergania sam mi się objawił.. Bardzo lubię fakturę dzianiny ściągaczowej z wykorzystaniem oczek przekręconych, jeszcze bardziej lubię, gdy wykorzystane włókno współgra z wybranym ściegiem i pięknie rozkwita podczas blokowania, tak jak to się stało w przypadku włóczki od Q-Lany. Włóczka to cieńsza siostra alpakowego cuda, z którego powstało moje Nellissimo (klik i klik), lejąca się przez palce mieszanka baby alpaki z jedwabiem i kaszmirem w grubości fingering.

Szal jest bardzo medytacyjny i logiczny w dzierganiu, a jego największą dekoracją jest ażurowy motyw liści znajdujący się w dolnej części każdego skrzydła. Szal dziergany jest od dolnych krawędzi w stronę środka w dwóch, oddzielnych częściach, a następnie zszyty w samym środku. 

Lekki w noszeniu i przyjemny w dzierganiu, niczym Nellissimo. Chociaż, w odróżnieniu od Nellissimo, w przypadku tego szala wymagane jest użycie druta do warkoczy, ale zaledwie gdzieniegdzie.. ;) 


Zapraszam Was serdecznie na prezentację mojego najnowszego projektu: 


..bo pamiętam.. 
















wzór dostępny jest tylko w jednej wersji językowej, w języku angielskim. 


Pozdrawiam Was serdecznie! i życzę wspaniałego dziergania!

5 komentarzy:

  1. Asiu, nie wiedziałam o Odinku!! Nawet nie wiem co powiedzieć bo to jest zawsze ogromna strata. Szal jak wiesz zauroczył mnie od pierwszego wejrzenia, wzór już kupiłam a teraz już zawsze bedzie mi sie kojarzył z Waszym przeuroczym Odinkiem. Ściskam Cie bardzo mocno i dziekuje za przepiekny wzór.
    Edi-bk

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak te liście dobrze w trawkach wyglądają! Pozdrawiam serdecznie.
    Dobrze, ze mam czym się pocieszać...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przykro mi z powodu Twojego kota, chyba wiem jak to jest, bo i ja mojego kiedyś pożegnałam. A szal piękny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękny szal i kolor...Ja - miłośniczka gołębich szarości - też ostatnio zapragnęłam jakiegoś koralu, antycznego różu... Jeszcze nie trafiłam na ten idealny odcień, który, jak na razie mam tylko w głowie:)
    Szal jest zszywany na środku? Gdzie??? Bo nic nie widać!:)
    Z poprzednich komentarzy domyślam się, że straciliście kotka? Bardzo współczuję, rozumiem i w ogóle się nie dziwię, my do dziś żałujemy chomika, a nie ma go kilka lat.
    Szkoda, że taka zdolna, polska dziewiarka publikuje wzory tylko po angielsku:(
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Szal i wzór zjawiskowe. Z bólu powstała perła. Uściski od kociary, która zna to aż za dobrze...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...